Νέες Δραστηριότητες-Παιχνίδια

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Έχετε κατά νου ότι τα παιδιά καλό θα είναι να εξασκήσουν τις δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Πρωτίστως, οι δραστηριότητες που επιλέγετε πρέπει να διαρκούν λίγο και να έχουν παιγνιώδη μορφή, ώστε να είναι ευχάριστες για το παιδί και να του αφήνουν χρόνο και ενέργεια για τα υπόλοιπα παιχνίδια. Εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για παροχή ή εξάσκηση γνώσεων που δεν είναι απαραίτητα «σχολειοποιημένες». Άλλωστε είστε γονείς και όχι νηπιαγωγοί.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ό,τι εργασίες και κατασκευές κάνετε με τα παιδιά σας,κρατήστε τα για να τα μοιραστούμε όλοι από κοντά μέσα στο νηπιαγωγείο,όταν ξανανταμώσουμε υγιείς και πιο δυνατοί από αυτή την δοκιμασία.Όλα θα μπουν στον φάκελο του παιδιού.

Ενδεικτικές δραστηριότητες γνωριμίας με τους ήχους των γραμμάτων και την έννοια της ομοιοκαταληξίας:

Έχει αποδειχθεί ότι η εκμάθηση της ανάγνωσης και της γραφής επηρεάζεται θετικά και μακροπρόθεσμα από το βαθμό φωνολογικής συνειδητοποίησης των παιδιών (δηλ 엑셀 애드인. πόσο καλά μπορούν να εντοπίσουν συγκεκριμένες καταλήξεις, συλλαβές, φθόγγους στις λέξεις που ακούν). Παρακάτω προτείνονται κάποιες δραστηριότητες που έχουν παιγνιώδη μορφή, οι οποίες συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση:

α) Παίξτε μαζί με το παιδί το «Κυνήγι του θησαυρού». Ψάξτε στο σπίτι για αντικείμενα που τ? όνομά τους αρχίζει από ένα συγκεκριμένο φθόγγο (π.χ. «Θα ψάξουμε για πράγματα που τ? όνομά τους αρχίζει από /, όπως σαπούνι»). Εκφέρετε τους φθόγγους με τον ήχο τους και όχι όπως προφέρονται στο αλφάβητο δηλ. /σ/ όχι σίγμα, / όχι άλφα. Κάθε φορά που βρίσκετε κάποιο αντικείμενο προφέρετε με έμφαση τ Aiyu album? όνομά του. Κερδίζει όποιος φέρει τα περισσότερα αντικείμενα.

β) Διαβάστε ένα βιβλίο με εικόνες στο παιδί. Ζητήστε του να σας δείξει τις εικόνες που απεικονίζουν αντικείμενα που τ? όνομά του έχει το συγκεκριμένο φθόγγο (π.χ.: «Βρες ποια πράγματα αρχίζουν από /β/»).

γ) Επιλέξτε μια κατηγορία (π.χ. αντικείμενα, φρούτα, ζώα, παιχνίδια κτλ.) και ζητήστε από το παιδί να κατονομάσει λέξεις που ανήκουν στην κατηγορία αυτή και περιέχουν το φθόγγο (π.χ.: «Πες ζώα που τ? όνομά τους αρχίζει από /ε/»).

δ) Σούπερ μάρκετ:Ανοίγουμε κάθε σακούλα από το σούπερ μάρκετ ξεχωριστά, μαζί με το παιδί. Αφού διαλέξει ποια σακούλα θέλει, κοιτάζει ένα- ένα τα πράγματα προσεχτικά. Τότε του ζητάμε να μας δώσει πράγματα που αρχίζουν από π.χ.: /α/ 캐논 프린터. Το παιδί καλείται να σας δώσει τα σωστά αντικείμενα. Συνεχίζουμε μέχρι να τακτοποιηθούν όλα τα πράγματα στην θέση τους.

Σημείωση: Ενισχύστε το παιδί να γράφει τίτλους στις ζωγραφιές του πέρα από το όνομά του, να γράφει τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, όπως μπορεί. Επιβραβεύστε την προσπάθεια, παρά τα πιθανά λάθη. Ο στόχος είναι να εξοικειωθεί με τη χρήση του γραπτού λόγου και να κατανοήσει τη χρησιμότητά του.

ε) Φτιάξτε ποιηματάκια μαζί με το παιδί, όπου εσείς θα λέτε την αρχή και εκείνο θα συμπληρώνει το τέλος, π.χ.: ?Πω πω! Έσπασε η κούπα, φέρε γρήγορα τη???????..(σκούπα).?

στ) Πείτε μια λέξη στο παιδί και μετά βρείτε μαζί κι άλλες που ομοιοκαταληκτούν, π.χ Pink Pong Car Nursery Rhymes. εύρεση λέξεων που τελειώνουν σε/-ακι/ όπως πουλάκι, παιδάκι, κουκλάκι κτλ.

Παρακολύθηση βίντεο με τα γράμματα ?Ένα γράμμα μια ιστορία?

Η αχτένιστη αγελάδα (Α)

Ο ερωτευμένος ελέφαντας (Ε)

Ο ονειροπαρμένος ορειβάτης (Ο)

Η μικρή Μαϊμού (Μ)

Ακολουθεί ένα όμορφο παιχνίδι για μικρούς και μεγάλους

Το βάζο με τις ιστορίες:

Οδηγίες

Θα χρειαστείτε:

  • Ένα άδειο βάζο (ή κουτί)
  • Πολύχρωμα χαρτάκια
  • Ένα μολύβι

Ακολουθούν οι αναλυτικές οδηγίες.Στο τέλος του post θα έχετε τη δυνατότητα να κατεβάστε το δωρεάν εκτυπώσιμο που υπάρχει και τα έχει όλα έτοιμα!

Βήμα 1

Σκεφτείτε λέξεις που θα χρησιμοποιήσετε στις ιστορίες σας. Τις λέξεις αυτές θα τις γράψετε στη συνέχεια στα χαρτάκια σας (στο βήμα 2). Θα μπορούσατε να επιλέξετε οποιουδήποτε είδους λέξεις, αλλά για να γίνει πιο ενδιαφέρον το παιχνίδι προτείνω να σκεφτείτε λέξεις 4 διαφορετικών ομάδων πραγμάτων:

  1. Ήρωες
  2. Μέρη
  3. Αντικείμενα
  4. Συναισθήματα

Πάρτε έμπνευση από ιστορίες, παραμύθια και ταινίες που ήδη γνωρίζετε ή αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και να επινοήσετε τους δικούς σας ήρωες, τις τοποθεσίες, κτλ Everest uninstalled.

Βήμα 2

Γράψτε τις λέξεις στα χαρτάκια. Προτείνω να χρησιμοποιήσετε διαφορετικού χρώματος χαρτάκι για κάθε διαφορετική κατηγορία. Π.χ. μπλε χαρτάκια για τους ήρωες των ιστοριών, πράσινο για τις τοποθεσίες, κίτρινο για τα αντικείμενα και πορτοκαλί για τα συναισθήματα.

Βήμα 3

Γεμίζετε το άδειο βάζο με τα χαρτάκια σας.

Βήμα 4

Όταν είστε έτοιμοι να παίξετε και να δημιουργήσετε μία νέα ιστορία, τραβήξτε ένα χαρτάκι από κάθε χρώμα. Δείτε τι τραβήξατε και ?η διασκέδαση αρχίζει!

Παράδειγμα ιστορίας: Το αρκουδάκι και το φασόλι

Ας κάνουμε ένα παράδειγμα! Ας πούμε ότι τα χαρτάκια που τραβήξατε γράφουν:

«Αρκουδάκι» , «Βυθός» , «Φασόλι» και «Απογοήτευση» .

Πάμε λοιπόν να παίξουμε κι ας δούμε ένα παράδειγμα μιας ιστορίας που μου έρχεται στο μυαλό:

Ο Έρικ ήταν το πιο όμορφο και χαριτωμένο αρκουδάκι! Του άρεσε να ζωγραφίζει, να διαβάζει και να παίζει με τον καλύτερό του φίλο, τον Μπιν.

Ο καλύτερός του φίλος δεν ήταν αρκουδάκι. Ήταν ένα φασόλι. Αλλά όχι ένα φασόλι σαν όλα τα άλλα? Ένα φασόλι που μιλούσε! Ο Έρικ δεν πήγαινε πουθενά χωρίς τον Μπιν και ο Μπιν δεν πήγαινε πουθενά χωρίς τον Έρικ. Ήταν πραγματικά αχώριστοι.

Μια μέρα ο Έρικ αποφάσισε να πάει για ψάρεμα. Ντύθηκε, ετοιμάστηκε, πήρε το καλάμι, το δόλωμα και φυσικά τον Μπιν και μπήκαν στη βάρκα.

Ο Μπιν σκαρφάλωσε και κάθισε στο καπέλο του Έρικ για να μιλάνε. Μάλιστα επειδή είχε καλύτερη θέα από εκεί ψηλά τον βοηθούσε. Του έλεγε πού υπήρχαν τα ψάρια ώστε να ρίξει το καλάμι του προς τα εκεί!

Είχαν πιάσει αρκετά ψάρια και ήταν πολύ χαρούμενοι. Και ενώ ετοιμάζονταν να τα μαζέψουν, ξέσπασε μία ξαφνική καταιγίδα.

Και τότε ένα τεράστιο κύμα χτύπησε τη βάρκα και ο καημένος ο Μπιν εκτοξεύτηκε στο βυθό της θάλασσας.

Ο Έρικ έσκυψε πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας για να προσπαθήσει να βρει τον Μπιν. Αλλά δεν τον έβρισκε με τίποτα. Απογοήτευση?

Το βάζο με τις ιστορίες είναι τέλειο γιατί?

? Μέσω του βάζου με τις ιστορίες, δεν δημιουργείτε μόνο εσείς ιστορίες. Δημιουργούν και τα παιδιά!

? Είναι μια καταπληκτική δραστηριότητα για οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

? Μπορείτε να το παίξετε μαζί την ώρα του βραδινού καληνυχτίσματος ή το απόγευμα που είστε περισσότερο ξεκούραστοι.

? Μπορείτε να αφήσετε τα παιδιά να σας πουν την ιστορία τους την ώρα που μαγειρεύετε.

? Φυσικά τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να το παίξουν μόνα τους.

? Να μία ακόμα ιδέα: Προτρέψτε τα παιδιά να ζωγραφίσουν την ιστορία που δημιούργησαν. Με αυτόν τον τρόπο η ιστορία «θα παραμείνει στην αιωνιότητα», ενώ μπορείτε να διακοσμήσετε τους τοίχους του σπιτιού με τις ζωγραφιές τους!Όσοι επιθυμούν,μπορούν να φέρουν αυτές τις ιστορίες με το άνοιγμα των σχολείων και να δημηιουργήσουμε την συλλογή με ?Τις ιστορίες στις ημέρες του κορωνοϊού?.

? Αν υπάρχουν μεγαλύτερα αδέρφια μπορούν να τη γράψουν σε ένα ειδικό τετράδιο ιστοριών. Το τετράδιο μπορεί να τα εμπνεύσει να γράφουν ολοένα και περισσότερες ιστορίες. Και πού ξέρετε; Ίσως κάποτε να τις εκδώσουν!

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ!

Τα σχόλια είναι κλειστά.